optimum-mumm-36

HistoryA brief history of Optimum Yacht Racing Team

In the beginning (1981-1989)

In 1981 Stamatis Lazos brought MARVIN to Hellas, a brand new 34-footer Dehler DB1 3/4 ton IOR cruiser-racer. Its appearance and rigging was so advanced by the standards of its time that, as mourned in Alimos marina, it istantly attracted attention of 16-year old young Pericles Livas, a 420 athlete-sailor of Kalamaki RC. Parties met together pretty soon and the yacht was race-sailed by Stamatis Lazos, his 14 year old son Nikos, Nikos Stavropoulos, Stathis Mihailidis, Leonidas Markopoulos, Pericles Livas, Antonis and Nikos Nikolakopoulos, Yiannis Kakitsis and other athletes of Kalamaki RC.

Time went by fast, a steady path of prominence and Stamatis Lazos encouraged in every way the steadily developing friendship and common love for sailing between his son Nikos and Pericles Livas. In the race of Hydra of 28th October 1984, right after start from Hydra, sailing vessel EASTER SAIL rams MARVIN and in order for MARVIN not to be sunk, her crew steers her downwind to Porto-Hydra. As a result of this accident, faulted 100% of EASTER SAIL, was the replacement in 1985 of MARVIN with MARVIN AGAIN, an advanced racing vessel Dehler DB2. With MARVIN AGAIN, father to all Stamatis Lazos grants more and more initiative to his son Nikos and his inseparable friend Pericles Livas. Highlight of his trust was in 1989, before the 3/4 ton World Championship in Hellas when he informs them that himself will not participate in the event and it is the opportunity for them to show “what they’re made of”, see what they can do by themselves. Results: 8th Overall, 1st in Series-Produced Yachts, 1st non-professional crew and the youngest skippers of the WC, Nikos Lazos 22 yr old, Pericles Livas 24 yr old.

The team temporarily splits due to studies and military service and in 1992 they are back together with DON QUIXOTE IV, a very popular vessel by her appearances in the 1/2 ton category. This yacht, a gift of Ritchie Frances to Pericles Livas, for two years (19992-1993) takes it all in every race she enters. This success of re-introducing a yacht thas was left out for 9 years bonds the team Livas – Lazos and they feel potent to move forward to forming OPTIMUM – YACHT RACING TEAM.

Τα πρώτα χρόνια (1994-2002).

[PENDING ENGLISH TRANSLATION]

Μέχρι το 1992 οι αγώνες ανοικτής θαλάσσης γίνονταν βάσει του διεθνούς συστήματος ισοζυγισμού I.O.R. (International Offshore Rule). Από το 1993 επήλθε μια διεθνής αλλαγή στο νέο σύστημα I.M.S. (International Measurement System) το οποίο φιλοδοξούσε να προάγει πιο ακριβοδίκαια handicap μεταξύ διαφορετικών σκαφών και κυρίως να παράγει σκάφη γρηγορότερα και ασφαλέστερα σύμφωνα με τις εξελίξεις στη ναυπηγική σχεδίαση.

Παρακολουθώντας αυτές τις διεθνείς εξελίξεις και αγωνιζόμενοι το 1993 με το DON QUIXOTE IV κατά IMS, το δίδυμο Λιβά-Λάζου αναγνώρισε την ανάγκη να ακολουθήσει τις εξελίξεις και προχώρησε στην αγορά ενός πρωτοποριακού σκάφους τύπου ΜUMM 36 του κορυφαίου Νεοζηλανδού σχεδιαστή Bruce Farr. Το σκάφος αυτό κέρδισε τον σχεδιαστικό διαγωνισμό για την επιλογή του μονότυπου (OneDesign) σκάφους με το οποίο θα έπρεπε να συμμετέχουν οι ομάδες στο ADMIRAL’S CUP από το 1993 και μετά.

Ετσι, το Μάϊο 1994 το πρώτο MUMM 36 των Λιβά-Λάζου ήρθε στην Ελλάδα και ονομάστηκε OPTIMUMM δηλ, το optimum Mumm σε συντομογραφία, καθώς το δίδυμο των κυβερνητών του σχεδίαζε να αγωνιστεί και στο εξωτερικό όπου στο μεταξύ η κλάση ΜUMM 36 αναγνωρίσθηκε από την Διεθνή Ομοσπονδία(ISAF) που σήμαινε επίσημα Πρωταθλήματα και Παγκόσμια σε όλο τον κόσμο.

Ο χορηγός της περασμένης χρονιάς UNISOFT αναγνωρίζοντας την λαμπρή επίδοση της ομάδας και το μέλλον της με το νέο σκάφος αποφασίζει να την στηρίξει για άλλη μια χρονιά. Αυτή η επιλογή εκ μέρους της UNISOFT έδωσε το ερέθισμα στους κυβερνήτες-ιδιοκτήτες Λιβά-Λάζο να οραματίζονται το OPTIMUM YACHT RACING TEAM

Το OPTIMUMM ξεκίνησε την αγωνιστική δράση 10 ημέρες μετά την άφιξη του, με τον Αγώνα ΚΕΑΣ του Ν.Α.Ο.Βούλας. Επί εννέα συνεχή χρόνια (1994-2002) πρωτοστάτησε στους Αγώνες Ανοικτής Θαλάσσης στην Ελλάδα πετυχαίνοντας σταθερά μεγάλες διακρίσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι συμμετέχοντας πάντα στην κατηγορία ΙΜS RACING – όπου συναντά κανείς τα καλύτερα σκάφη / πληρώματα του χώρου- το OPTIMUM YACHT RACING TEAM πέτυχε το ανεπανάληπτο: Κάθε χρόνο για εννιά χρόνια ήταν στην τριάδα των νικητών του ΡΑΛΛΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, της κορυφαίας ελληνικής διοργάνωσης. 1η θέση το 1995, 1997, 1999, 2001, 2η θέση 1994, 1998, 2002 και 3η θέση το 2000!

Κινητήρια δύναμη αυτής της λαμπρής πορείας ήταν η πεποίθηση των Λιβά-Λάζου ότι η ομάδα έπρεπε να λειτουργεί με ετήσιο στόχο – προγραμματισμό – συνέπεια, τρίπτυχο ξεκάθαρο και γνωστό σε όλα τα μέλη της ομάδας, τα οποία θα ήταν σταθερά τα ίδια στην διάρκεια της χρονιάς.

Αυτή την οργάνωση και δομή του OPTIMUM YACHT RACING TEAM αναγνώρισαν και στήριξαν χορηγοί όπως η UNISOFT, η PARKER, ο FLASH 9.61, η ROCA, η PETROGAZ, η SUPERFAST FERRIES και από το 1998 το WASH & GO!

Η ομάδα δεν επαναπαύτηκε με τις συνεχείς επιτυχίες εντός Ελλάδος αλλά θέλησε να κρατήσουν και την επαφή και γνώση για το που στέκεται σε σχέση με το εξωτερικό. Έτσι το 1995 μετείχαν σε δύο αγώνες του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος ΜUMM 36 στην Ιταλία στο Riva di Triano και την Punta Ala πετυχαίνοντας 6η και 3η θέση αντίστοιχα.

Οι επιτυχίες αυτές ήταν ικανές να πείσουν τον Κάρολο Κιοσέογλου, ιδιοκτήτη του δεύτερου Ελληνικού MUMM 36 να ενώσει τις δυνάμεις του με το OPTIMUM YACHT RACING TEAM και από κοινού να συμμετάσχουν στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα MUMM 36 του 1996 που αποτελείτο από σειρά αγώνων στο Βέλγιο, την Ολλανδία, Ισπανία (Copa del Rey), Γαλλία και Ιταλία (Sardinia Cup). Το OPTIMUMM παρέμεινε στην Ελλάδα για να προπονείτε η ομάδα ενώ το IVANHOE V πήγαινε από χώρα σε χώρα. Στην κλάση MUMM 36 το 1996 αγωνίζονταν οι καλύτεροι επαγγελματίες ιστιοπλόοι όπως John Kostecki, Jim Brady, Luc Geluiseau, Gavin Brady, De Angelis, Russell Coouts, Tomasso & Enrico Cheffi, Ken Read, κ.α. Η ελληνική ομάδα των Κιοσέογλου-Λιβά-Λάζου πήρε για προπονητή και υπεύθυνο τακτικής τον Άγγλο Eddie W. Owen. Μετά από 5 αγώνες σε ισάριθμες χώρες, τερματίσαμε στην 6η θέση Γενικής και 2η θέση στη βαθμολογία Driver-Owner με καλύτερη εμφάνιση στην Ισπανία (3η θέση Γενικής και 1η θέση Driver-Owner) Όμως αυτό που έμεινε σαν συμπέρασμα αυτής της μεγάλης προσπάθειας ήταν ότι η ομάδα βρισκόταν σε πολύ καλό επίπεδο με διεθνή κριτήρια.

Το ίδιο συμπέρασμα βγήκε και το 1997 και 1998 με την συμμετοχή του OPTIMUM YACHT RACING TEAM με το νέο σκάφος OPTIMUMM 2 τύπου ΜUMM 30 στο Παγκόσμιο στην Μασσαλία, Γαλλία(7η Θέση) και Πανευρωπαϊκό στην Punta Ala, Ιταλία (8η θέση)

Συνεπώς, μπορεί κανείς να πει ότι το OPTIMUM YACHT RACING TEAM είναι επί μακρόν μέσα στην πρώτη τριάδα εντός Ελλάδος και στην πρώτη οκτάδα διεθνώς.

…Moving on

As it was 10 years ago, international evolutions required close monitoring from 2000 onwards, since IMS started taking heat as being responsible for producing slow boats (for their size), heavily unstable in target of a better handicap. These signs lead many yacht owners to modern One Design Rules like FARR 40 or build yachts within IMS, highly stable and incredibly fast for their size, equipped with water-ballast and / or canting keel, unsaved masts and other tech innovations that promote both safety and pure speed.

OPTIMUM YACHT RACING TEAM senses the sign of the times, utilizing its in-depth experience reaches the radical decision of inviting its members to a new era in off-shore sailing: BIG BOAT SAILING!

OPTIMUM 3, the syndicate’s new yacht, a FARR 52 One Design, arrived from Annapolis USA early February of 2003. There has never been in Hellas a yacht so technologically advanced and fast in offshore sailing. Challenge for OPTIMUM YRT was greater than ever! A crew of 15 men, incredible forces and rigging strains, asymmetrical masthead spinnakers 250sqm, new handling techniques that had to be comprehended and deployed immediately in order to avoid injury and material damage of great cost.

There has been tremendous effort from every member of the group, perfect programming and vast quantities of patience and persistence. It was during a night test run, mid March, heavy Northerns blowing a steady 6 -7 force Bft, heading to isle of Poros we were planning the kite to 21+ knots till we face planted a wave and tons of ice-cold water flooded the deck, chilling all thrilled sailors to the bone. Heading back upwind to harbour, in the frozen Northerlies night and a temperature down to 4-5 deg C, one would expect the usual grin and discomfort, the typical “…….am i really having fun?” mood. But 4 hours later, crew on shore was smiling, in true OPTIMUM YACHT RACING TEAM spirit.

Year went by closely following the race calendar, training and maintenance. Results were positive enough for it to be suggested that, part of Autumn local calendar be skipped (Hydra in 28 October and Winter Championship in November) and instead, a participation be entered for ROLEX Middle Sea Race, a non stop 607 nm race with start and finish to Malta! Eleven members of the team surrounded by guests Rulis Ethnopoulos of Vicky, Kostas Karageorgiou of MODUS VIVENDI 3 and Jez Fanstote of TEAM NEWS CORP worked hard to prepare, deliver, race and excel in their first race of such calibre, facing opponents such SHOCKWAVE – ALFA ROMEO, a 90 footer super maxi from New Zealand.